Making memories for life.

Nu är jag hemma igen! Måste säga att jag har blandade känslor om det. Roligt att vara hemma och fortsätta med sitt liv men jag önskar att min pappa vore här. Önskar att man bara kunde spola fram tiden nu till året han går i pension för efter pensionen ska han flytta till Norrköping! Kommer bli underbart att kunna ses en kväll i veckan för att äta middag ihop och bara ses!!! Har inte haft den lyxen på länge nu. Att bara ge sina föräldrar en kram när man känner för det... Det var sex, nästan sju, år sedan.

Min resa var helt otrolig måste jag säga. Vi spenderade tre dagar i Paris, en dag i Metz och resten av dagarna hemma i Heidelberg. Om vi börjar med Paris... Var börjar man berätta?! Vi såg Louvre, Eiffeltornet, Hotel de la ville (stadshuset), Notre Dame och så sjukt mycket mer. Vi njöt av maten och utsikten från restaurangerna vid floden Seine. Vi struntade i det självklara alternativet att flyga dit utan körde på en tågresa istället och jäklar vad roligt det var att åka tåg dit! Mina fötter och ben tog stryk under dagarna där men det var helt klart värt det!!! Det var planerat att bara stanna en natt men vi ville inte åka därifrån så vi stannade en till. Kommer aldrig glömma den resan och tiden med pappa. Min pappa är helt otrolig och bäst på att planera resor! Vi bestämde att vi ska tillbaka till Paris nästa år men då åker Robin med oss! Längtar!

Dagarna i Heidelberg var avslappnande och precis vad jag behövde. Åt mammas otroligt goda mat, låg i solen, hade mysigt med föräldrarna, tittade på filmer, skypeade med min mormor och morfar i indien och shoppade. Låter helt klart som nåt jag gillar hehe! Min styvpappas mamma var där också så det var jätteroligt! Med min mamma och min styvpappa åkte vi även till Metz över en dag. Metz ligger också i Frankrike och det är en riktigt fin stad men det bästa där är att små restauranger och cafén!

Nu skriver jag inte mycket mer om resan utan ni får se bilder istället! Idag kör vi bilder från resan till Paris.



Kommentarer

Designen är gjord gratis av: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!