Make the best.

Inget speciellt planerat så jag åker till jobbet och jobbar lite extra timmar! Kör 14-20 så det är alldeles lagom. Hade tänkt ta cykeln som vanligt men efter en titt ut genom fönstret ändrade jag mig. Molnen var mörka och snacka om att jag gjorde rätt val! När jag satt och väntade på spårvagnen nu så började det spöregna! Hade inte varit roligt att cykla i detta väder. Efter jobbet blir det raka vägen hem för mys med min älskling eftersom att vi inte kommer ses mycket nästa vecka. De dagarna jag är ledig i veckan är han på jobbresa och sen har jag en dunderhelg med 7-21 pass både lördag och söndag. Cash is king! Hoppas ni har en bra dag trots vädret!

Covering the sky.

Då var helgen här men våran plan att åka till Stockholm blev inte av. Däremot har vi någonting jääääääätteroligt att se fram emot imorgon och jag känner fjärilar i magen när jag tänker på det! Igår efter jobbet cyklade jag till stan och mötte upp Robin för att sedan gå på bolaget. Efter det satte vi oss med filt och lite dricka i wasaparken och spelade yatzy! Så jäkla mysigt. Vi hade tänkt sitta där till Ante kom men helt plötsligt började det blåsa lite kallt och mörka moln täckte himlen så vi bestämde oss för att gå hem. Väl hemma körde vi musikquiz och lite drinklekar och jag kan säga att det vart en lyckad kväll!

Taking all my time.

Bloggandet är inte prio ett just nu och det märks men jag ska försöka bättra på mig. Sommarjobbet har börjat och jag trivs så sjukt bra! Resten av min tid går åt planering med min älskling och så självklart tar jag mig tid till att ta det lugnt också. Igår va jag ledig från jobbet och likaså i helgen så det här är nog en lyxvecka men nu ska jag cykla till jobbet så vi hörs lite senare!

Continuation of it.

Då kör vi del 2 av bilderna!

The middle of the summer.

Midsommar igår blev så jäkla lyckat! Vi åt, drack, skrattade, körde 5-kamp och bara hade det jättetrevligt! Skriver inte så mycket mer nu utan jag låter bilderna tala för sig själv. Här kommer del 1.

Baby got back.

Min älskling är äntligen hemma!!! Ni anar inte hur mycket jag har saknat människan! Efter att ha hängt med Johanna idag och tvättat ett berg större än mount everest så städade jag och sedan kom Robin hem så då blev det världens pusskalas! Dock hann vi bara packa, kolla på lite bilder från hans resa och ta en dusch innan vi skulle iväg och nu sitter vi här på bussen på väg ut till hans mamma. Imorgon börjar midsommarfirandet redan kl. 12 så vi åker redan idag och sover där. Ska mysa lite med familjen innan och dricka lite vin. Har haft en riktigt bra dag och en grym "semester" hittills! Fick även en present av fina Johanna idag som har varit i Turkiet med sin kille. Hon köpte en fotlänk till mig!

Hoppas ni har det bra!

Making memories for life.

Nu är jag hemma igen! Måste säga att jag har blandade känslor om det. Roligt att vara hemma och fortsätta med sitt liv men jag önskar att min pappa vore här. Önskar att man bara kunde spola fram tiden nu till året han går i pension för efter pensionen ska han flytta till Norrköping! Kommer bli underbart att kunna ses en kväll i veckan för att äta middag ihop och bara ses!!! Har inte haft den lyxen på länge nu. Att bara ge sina föräldrar en kram när man känner för det... Det var sex, nästan sju, år sedan.

Min resa var helt otrolig måste jag säga. Vi spenderade tre dagar i Paris, en dag i Metz och resten av dagarna hemma i Heidelberg. Om vi börjar med Paris... Var börjar man berätta?! Vi såg Louvre, Eiffeltornet, Hotel de la ville (stadshuset), Notre Dame och så sjukt mycket mer. Vi njöt av maten och utsikten från restaurangerna vid floden Seine. Vi struntade i det självklara alternativet att flyga dit utan körde på en tågresa istället och jäklar vad roligt det var att åka tåg dit! Mina fötter och ben tog stryk under dagarna där men det var helt klart värt det!!! Det var planerat att bara stanna en natt men vi ville inte åka därifrån så vi stannade en till. Kommer aldrig glömma den resan och tiden med pappa. Min pappa är helt otrolig och bäst på att planera resor! Vi bestämde att vi ska tillbaka till Paris nästa år men då åker Robin med oss! Längtar!

Dagarna i Heidelberg var avslappnande och precis vad jag behövde. Åt mammas otroligt goda mat, låg i solen, hade mysigt med föräldrarna, tittade på filmer, skypeade med min mormor och morfar i indien och shoppade. Låter helt klart som nåt jag gillar hehe! Min styvpappas mamma var där också så det var jätteroligt! Med min mamma och min styvpappa åkte vi även till Metz över en dag. Metz ligger också i Frankrike och det är en riktigt fin stad men det bästa där är att små restauranger och cafén!

Nu skriver jag inte mycket mer om resan utan ni får se bilder istället! Idag kör vi bilder från resan till Paris.

Here but not there.

Hej alla glada och fina (och även ni andra)!

Befinner mig i Tyskland just nu och därav ingen uppdatering här. Däremot sa hade jag skrivit ett inlägg när jag satt pa flyget men nu ser jag att det inte ens publicerades. Ska iväg och luncha med pappa nu men jag ville bara skriva att jag lever och kommer uppdatera sa snart jag kan igen! Bilder far ni iallafall.

Xoxo from Germany.

Celebration day.

Sveriges nationaldag är här så vi säger grattis till Sverige idag och grattis till mig och Robin som varit förlovade i ett år idag! Vi började dagen med lite mys och sen åkte vi ut till hans mamma för mys. Vi hann umgås en stund och spela kort i solen innan mobilen började plinga. Robin har jour så det var bara att åka till hans jobb men som tur är så hänger jag me. Nu sitter vi på hans jobb och jag dricker varm choklad och kollar på när han jobbar vilket är mycket roligare än det låter! Huvudsaken är att vi är med varandra idag. Vi ska iväg och äta lunch ute sen när han är färdig här! Ikväll kommer de nya ägarna till Ace och hämtar honom så han är den sista för sen är det bara våra två katter kvar. Riktigt tomt hemma men jag är glad att alla får så bra hem! Nä nu fortsätter vi här men ni får bilder på hur jag ser ut idag!

Panic in the morning.

Min morgon började inte som vanligt. Vaknade av att Robin sa något och att shelly låg och gosade i mitt hår. Tog mobilen och kollade på klockan och såg att den var... 06.55! Börjar 7 så paniken slog till som en käftsmäll och jag är inte att leka med när jag får panik. Som tur var har vi lånat bil och Robin erbjöd sig att köra mig till jobbet så det enda jag missade var morgonmötet! Efter den incidenten har dagen rullat på jättebra! Oftast blir det så att resten av dagen också blir skit för att dagen börjat illa men jag har haft tur. Nu sitter jag på spårvagnen hem för om en timme kommer Zeldas nya ägare och hämtar henne! Är så glad för henne men det kommer bli så tråkigt att inte se hennes gosiga huvud guppa runt hemma haha! Hon är ganska rund om huvudet och ser lite mongo ut. Det blir nog bra det här!

Var även och klippte mig igår och hela 15 cm åkte av så nu är jag nöjd som attans och håret känns fräscht trots ruffset!

Seems like it.

Då var måndagen här och det känns jävligt bra! Är på väg till jobbet just nu och slutar fyra som vanligt. Efter det ska jag hem och förhoppningsvis storstäda för hemma hos oss är det sand överallt! Jag förstår inte hur katterna kan ha med sig så mycket sand ut från kattlådan! Skriver även förhoppningsvis för jag vet exakt hur trött jag brukar vara efter jobbet men det ska nog gå. Annars har jag hela morgondagen på mig för imorgon mina vänner har jag sovmorgon!!! Är ledig efter idag för på fredag drar jag till Tyskland och på onsdag flyttar kattungarna och torsdag firar jag och älsklingen ett år som förlovade! Bra vecka framöver? Verkar som det!

https://cdn3.cdnme.se/3114622/6-3/pic_51ac1d0e9606ee51e3fd2e63.jpg" class="image">

It's a beautiful day.

Idag har jag haft en grym dag! Imorse mötte jag upp min fina vän Malin. Vi började med lite frukost på McDonalds och sen gick vi runt på loppmarknaden som va enorm! Hittade dock inget fint där men det fanns även en loppis inne i stan och där hittade jag en grymt snygg jeans/munkjacka för 20 spänn!!! Lycklig tjej? YES! Köpte även myggmedel för jag är så överkänslig mot myggor att det är jobbigt. Får extrema myggbett som gör ont tillslut så nu är jag skyddad och nöjd. Imorgon ska vi iväg tidigt på Simons konfirmation och efter det är mottagningen hemma hos Robins pappa och det ska bli en massa gott för han är grym på att baka!

Sitter och kollar på grey's anatomy nu så hoppas ni också har en trevlig kväll!

Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!