Patience on a high level.

Min dag idag har vart intressant kan man lugnt säga. Samtalen flöt på bra idag men sedan kom det... En kvinna ringde och skulle göra en portering som innebär att man flyttar över sitt nummer från en annan operatör till oss och lägger in på ett befintligt abonnemang. Kunden kunde knappt prata svenska och hon var så förvirrad man kunde bli. Hon hade fyra olika nummer hos oss och det oss 22 minuter att komma fram till vilket nummer det var som skulle ersättas. Jag satt med ansiktet i händerna och försökte lugna ner mig under hela samtalet för jag ville bara lägga på! Jag personligen skulle inte ringa in till kundtjänst för att byta nummer och inte ha koll på vilke nummer som ska bytas...

När vi väl hade kommit fram till rätt nummer så skulle vi göra en inspelning som ger oss rätten att ta över nummret, ett muntligt avtal är det då. Då blev allt annat fel. Det var fel personnummer och sen var det fel namn... 34 minuter tog hela samtalet och jag kan inte med 100 procent säkerhet säga att allt blev rätt men det jag hoppas verkligen det och jag gjorde så gott jag kunde.

Studentveckan. Ibland drömmer man sig tillbaka till skolan och alla vänner men sen kommer man på hur mycket plugg och slit det var och då känns det helt okej att sitta på ett jobb och få pengar för det ;)

Kommentarer

Designen är gjord gratis av: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!