Do or kill?

Tjena mittbena!
Sitter på sängen och laddar ett avsnitt av grey's anatomy. Otroligt bra serie och jag undrar starkt varför inte alla människor på jorden tittar på den serien. Varje gång jag ser ett avsnitt blir jag taggad till att söka till läkarprogrammet men sen kommer man på hur det är att själv gå till en läkare eller akuten och där försvinner alla positiva känslor. Undersköterskor som hellre dricker kaffe och pratar med sina kollegor än att hjälpa de som verkligen behöver hjälp, ett system som gör att man får gå 6 månader och vänta på att få göra en näsoperation så att man kan få andas normalt som tar exakt 15 min... nej nej och återigen nej. Visst, man önskar ju att man hade varit bättre själv men det måste ju vara någonting under utbildningen som gör alla till ruttna människor för jag har aldrig någonsin fått bra vård här i sverige, aldrig! Alla verkar vara så otrevliga och trötta på sitt liv som jobbar inom vården på något sätt. Kanske är det den långa utbildningen? eller så är det att man blir besviken att det inte är som grey's anatomy när man väl kommer ut i "drift" som läkare... ;)

Bra jäkla serie iallafall!

Kommentarer

Designen är gjord gratis av: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!