Obesity is a slow death.

Herregud är allt jag kan säga! Måste bara berätta att jag sitter och tittar på dokumentären om kvinnan som väger ett halvt ton och blev misstänkt för mord. Hon satt barnvakt åt sin systerson som fick föras till sjukhus med skallskador helt plötsligt. Hon sa att hon hade råkat rulla över sängkanten och landad på honom... Nu vsar det sig att hon försökte skydda systern som hade misshandlat honom. Det är så sjukt, vet inte riktigt vad jag ska säga. Hon har ju antagligen en sjukdom men att hon fortsätter trycka i sig mat hjälper verkligen inte. Hennes man tar hand om henne helt för hon är sängliggande. Hon skiter t.o.m i en blöja som mannen får kasta och sen göra rent henne som ett litet barn. Okej, litet va ju inget passande ord.

Tänker inte lägga upp en bild på henne för det är ganska extremt så här är en länk istället. Tycker synd om henne för hon äter mycket men hon kan inte rasa i vikt. Det är sjukdomen och det är sjukt hur långt det kan gå. Jag hoppas verkligen att hon får hjälp av läkare för det verkade som det i slutet av dokumentären iallafall.



Ät med måtta...


Kommentarer

Designen är gjord gratis av: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!