Soon off to day two.

Ska börja göra iordning mig nu för sen är det dags att bra till dag 2 av utbildningen. Utbildningen igår gick jättebra men man hade ju lite ont i ryggen efter sju timmar på en datorstol som lutade framåt och inte gick att ställa om...

Det var mycket information att ta in om alla abonnemang och kontanktkortsformer men jag tror att jag kan det vi gick igenom igår nu! Satt och läste igenom allt nu på morgonen ;)

Sedan hade vi även en kurs om brandsäkerhet igår och den va hur intressant som helst! Vi fick se några filmer och det är helt otroligt hur fort det går... En film var om några på an arbetsplats som försökte släcka en brand som startade i ett produktionsrum på något företag. Två av arbetarna gick iväg för att kunna ringa 112 eftersom att det såg ganska säkert ut och enligt de var branden inte stor nog men tråkigt nog kom de aldrig tillbaka för på 30 sekunder hade röken blivit så tjock att de inte längre såg vägen ut... Läskigt om man tänker efter! Sen såg vi även en film om en fotbollsmatch där en läktare börjar brinna och det tog ca 7 min innan hela den sidan brann... Jag själv trodde inte heller att det skulle gå så fort så jag vart ju förvånad när jag såg vilken panik alla fick... man fick se hur de brog brännskadade därifrån och folk som själva gick därifrån som BRANN... nää usch!

Så fort jag får min lön tänker jag köpa brandfilt, släckare av olika slag och brandvarnare för det har vi inte och det behövs!!!

Kommentarer

Designen är gjord gratis av: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!