Just take the call.

För er som inte vet så jobbar jag på Telenors kundtjänst och jag går nu min tredje vecka på utbildningen. Vi har tre veckor teoretisk utbildning med en massa powerpoints och info som vi ska lära oss om företaget, alla abonnemangsformer och allat annat som man ska veta. Sedan är det 4 veckor då vi får sitta och ta samtal med mycket stöd, dvs. så fort vi räcker upp handen kommer någon och hjälper till.
Idag började vi dagen men några instuderingsfrågor och ny info och när klockan slog 20.30 sa utbildaren helt plöstligt att vi skulle packa ihop våra saker och gå upp till övervåningen där själva kundtjänsten sitter. Alla såg förvirrade ut men begav sig upp. Väl uppe säger de "nu ska ni alla få testa på att ta minst ett samtal var och ingen går härifrån förens det är gjort!" och så ler dem...

Ni skulle ha sett hur alla vi i gruppen såg ut. Vissa bara stod och gapade, vissa ville börja gråta och resten fattade inte vad som hade sagts. Sen var det bara att gå och sätta sig vid telefonerna men som tur va fick vi sitta två och två så att man kunde hjälpa varandra så den ena skulle prata och den andra medlyssnade och hjälpte till att hitta information. Alla satte sig nervöst och loggade in på datorena och satte igång telefonerna. Det gick 5 minuter, sedan 10 och sedan ytterligare 5... inget samtal!
Då hade alla hunnit släppa nervositeten och de flesta hade hunnit bli riktigt rastlösa. Vad händer då? Utbildaren får ett samtal från driften som säger att det inte går eftersom att våra inloggningar inte är aktiva än... SUCK!

Våra moderna telefoner... haha!

Så nu sitter jag här och vet att jag ska ta mitt första samtal imorgon... Kanske råkar bli sjuk under natten? hehe! Nää det kommer nog gå bra... tur att det finns en hold-knapp på telefonerna ;)


Kommentarer

Designen är gjord gratis av: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!