Perfect match.

Alla ni som tycker kärlek är äckligt och hemskt... läs inte detta inlägg för ni kommer bli äcklade ;)

Jag tänkte berätta hur jag och min pojkvänn träffades!

Allt började med att jag och min bästavän Thuy bestämde oss i mars/april detta år att vi skulle hitta på något kul och annorlunda, och hon kände en tjej som hade hand om personalen på Öland Roots så det slutade med att vi anmälde oss som volontärer. Jag kan ju även nämna att det inte va helt säkert heller för jag kände inte att jag hade så mycket pengar och dessutom så är jag inte det största reggae-fanet om man säger så ;) det var nog i slutet av juni som jag kände mig helt säker och började bli ganska taggad inför Öland!

Den 14:e juli satte vi oss på tåget ner till Värnamo eftersom att vi hade bestämt att sova en natt där hos hennes föräldrar och sedan ta deras bil och köra till Öland. Jag kommer ihåg det så väl, vi satt nämligen och pratade om förhållanden och killar på tåget och då sa jag att jag absolut inte ville träffa någon och bli tillsammans nu utan det fick vänta. Jag va helt säker på att jag inte skulle träffa någon...

Nästa dag tog vi bilen ganska tidigt och körde till Öland, direkt till festivalen. Vi skulle jobba vid ingången med incheckning så vi ställde oss framför ingången och väntade på våra ansvariga. Helt plötsligt kommer en kille gående mot oss med två ostfrallor i handen och en plastmugg med mjölk såg det ut som (det var mjölk), jeans, en grå cardigan och rufsigt blont hår. Jag kommer ihåg att jag slängde en snabb blick på Thuy för att kolla hennes reaktion och hon såg lika förvirrad ut som mig. Han stannade upp bredvid oss och började prata med oss om lite allt möjligt, både jag och thuy va lika förvirrade som innan :P Sedan var det dags att jobba för våran del och han försvann in på campingområdet. Som helt normla tjejer pratade vi om honom lite senare för jag tyckte att han va trevlig men jag hade glömt vad han hette och som tur va så har Thuy inte samma guldfisk minne som mig så jag fick veta att han hette Robin...

Efter någon timmes jobb kommer jag ihåg att jag började prata om honom igen och jag nämde namnet "Robin" och vad händer då??? jo, han kommer gående mot oss! Vi stod och pratade ett tag till men om jag ska vara helt ärlig så vet jag faktiskt inte vad vi pratade om! Sen så försvann han igen...

Efter ytterligare någon timme kom jag att tänka på honom och sa "jag tycker att Robin va trevlig ju..." och då kommer han gående mot oss igen!!! Vad är oddsen!

När det va ungefär en halvtimme kvar på vårat jobbpass pratade vi om hur roligt det va att han dök upp varje gång jag nämde honom och då sa Thuy att jag skulle testa så jag började säga "Robin, Robin, Robin, Robin, Robin..." och vad händer? självklart kommer han gående mot oss IGEN!

Vi bestämde att vi skulle ses senare på kvällen och hänga lite inne på festivalområdet så han gav sitt nummer och sedan bar det av till vandrarhemmet där vi skulle sova. Det roliga var att jag var sjuk och hade feber så egentligen hade jag velat vara kvar på vandrarhemmet och sovit för jag mådde som sagt dåligt men nu va jag bara taggad på att åka tillbaka...

Efter någon timmes sömn åkte vi tillbaka i regnet och när vi va vid ingången började något konstigt nummer ringa mig... Jag trodde ju att det var jobbet eller något annat så jag struntade i att svara men det visade sig sen vara Robins jobbtelefon, lyckat ;) Han kom och mötte oss vid ingången och sedan gick vi till deras camp där vi fick träffa alla andra han va där med.  Vi satt och pratade och nu i efterhand så kan jag säga att jag mest pratade med honom ;) Han följde med mig när jag skulle på toa, gav mig öl för att han inte tyckte att jag skulle dricka tequila som var den enda jag hade med mig och han satt nära mig hela tiden.

Jag vet inte riktigt hur vi kom in på det men vi bestämde att vi skulle se vem som va starkast och brottas haha! så vi gick iväg och skulle brottas och då hände något ganska kul. Helt plötsligt känner jag hur han lutar sig fram och precis då vänder jag bort huvudet för att kolla på något Thuy gjorde hahah fail! Det slutade iallafall med att jag böjde mig fram och kysste honom... det va faktiskt helt perfekt...

Sedan så va vi med varandra hela tiden och han följde även med oss och sov med mig på vandrarhemmet. När vi gick mot bilen så vet jag att han tog tag i min hand och jag frågade honom om inte han tyckte att det va för intimt att hålla i min hand men han log bara och sa "nej, det tycker jag inte". Dagen efter dock tyckte jag att det kändes lite skumt, lite stelt mellan oss... Vi skulle jobba den dagen igen men jag trodde verkligen inte att han skulle komma förbi igen så jag försökte att inte tänka på det men så efter någon timme så kom han fram till oss, lutade sig över incheckninsbordet och sa "ge mig en puss"... tror att jag fastnade för honom då.

Efter vårat pass skulle vi åka tillbaka till Värnamo och sen röra oss hemmåt så jag försökte ringa Robin för att säga hejdå men fick inget svar... Det hann gå ett bra tag för vi va nästan framme i Värnamo när han skrev ett sms... "Ni har redan åkt nu va?..." Jag vart så jäkla glad! Kunde inte förklara var glädjen kom ifrån men jag kunde inte sluta le!!!

Efter det smsade vi hela tiden och redan dagen efter pratade vi i telefon. Vi låg och pratade om ALLT, verkligen allt i nästan 7 timmar... ja ni, killar kan också ;D jag va hooked... helt och hållet hooked.

Måndagen låg vi och pratade och på tisdagen när jag nästan va hemma ringde han mig och sa "jag åker till dig nu, var va det du bodde nu igen i Stockholm?" Juste, kanske är bra att nämna att han är från Norrköping! haha :) Jag fick iallafall panik!!! Jag hade inte städat, jag som älskar att planera hade inte heller fått planera och det va bara så spontant!

Han kom iallafall till mig och vi hade det så mysigt.. allt va perfekt, det kändes rätt redan från början och det gör det fortfarande. Vi blev tillsammans ett tag efter det och den 23:e september flyttade vi ihop i Norrköping.

Han är och kommer alltid vara min soulmate och den rätta för mig för han är den första killen som jag inte tvekade en sekund på. Jag visste att jag ville vara hans flickvän och inget kunde stoppa mig. han är den perfekta pojkvännen, min Robin <3 <3 <3

Det här är en av de första bilderna som togs på oss på Öland, 2011-07-15.




Kommentarer
TOBBE

Fyfan så underbar läsning! Robin hjärta Tina forever and eveeer

Svar: Tobbeeee! Du är underbar du och klart det kommer vara vi forever! <3
Bambi

2012-12-30 02:39:23

Designen är gjord gratis av: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!