Starting over.

Long time, no see. Kollade igenom bloggen och såg att jag bloggade senast i januari så det är 8 månader sedan. Vad har hänt sedan dess? Jag har fyllt 24, haft två extremt lyckade möhippor, gift mig med min kärlek och varit på smekmånad. Så ja, detta år har varit jäkligt bra hittills. Vet inte riktigt var jag ska börja berätta men jag tror att jag börjar med bröllopet eftersom jag minns dagarna innan och den dagen som om det vore igår. 

Den veckan jobbade jag endast måndag och tisdag för att sedan vara ledig och kunna förbereda allt inför bröllopet och jäklar vad fullt upp vi hade! Vi fick nycklarna på torsdagen den veckan och då började vi ställa upp alla bord samt pynta och dekorera med det vi hade vilket var svarta dukar, rosenblad, ljus och små stenar som var formade som diamanter. Kan säga att lokalen förvandlades till något ur en saga i mina ögon på vara några timmar. Vi hade varit osäkra innan på valet av svarta dukar men väl på plats så var det helt rätt! Hade inte varit nöjd med vita dukar. Kanske ska berätta var vi befann oss också... Folkets hus ute i skärblacka blev våranlokal och själva vigseln hade vi i Borgs Kyrka, en av dom vackraste kyrkorna jag vet. Men tillbaka till förberedelserna... Vi slet hela torsdagen med allt från att duka, dekorera och vika 100 servetter i fina vikningar som jag tyvärr inte vet namnet på. Det absolut jobbigaste enligt mig var dock inte servetterna utan dukningen. Dom som hyrde ut lokalen till oss hade försäkrat oss om att de fanns 100+ av allt i porslinsväg men det vi inte visste var att det inte fanns 100 likadana glas eller bestick utan vi hade på ett ungefär 5 eller 6 olika sorters glas och bestick. Så där stod vi och försökte pussla ihop det genom att leta i alla skåp och i deras förråd efter fler saker. Vi lyckades även tillslut men då behövde allt (ALLT) diskas och sedan torkas förhand så att det inte skulle bli fläckigt... Efter allt slit den dagen kan jag lova att vi sov gott! Dag 2 i lokalen, dvs. fredagen, hade vi mycket annat för oss. Jag mötte upp en av mina tärnor från Stockholm och sedan åkte vi ut till lokalen. Robin och hans morbror åkte och hämtade alla blommor från floristen som vi sedan satte ut i lokalen. Ser hela lokalen framför mig nu när jag skriver detta och jag minns hur otroligt nöjd jag var, det blev så vackert med alla blommor på plats och så hade vi långa ljus i fina vita vinflaskor. Sedan kom även bandet dit och riggade inför morgondagen och allt började då falla på plats. På kvällen så minns jag att vi satt i köket i lokalen och gjorde programhäftena och hur skönt det var att känna att fet inte var något kvar att göra efter det förutom att åka hem och vila inför nästa dag. Vi tog även en öl/cider och lugnade nerverna lite haha! När vi var klara så var det dags att åka hem för min del med Carro och Jennie som skulle sova hos mig och Robin hick iväg med sina marskalkar till sin morbror och bestman Tom då dom skulle sova där allihopa. När vi åkte iväg var vi tvungna att lämna kvar nycklarna till lokalen då vårat värdpar ville gå in där och fixa en del saker som vi inte fick se. Försökte luska ut vad det var men alla blev helt plötsligt världsmästare på att hålla hemligheter så jag fick leva i ovetskap. Väl hemma så satte vi på gossip girl, duschade och fixade oss och åt lösgodis vilket enligt mig var en helt perfekt kväll innan bröllopet. 

Om själva dagen kommer ett till inlägg...



Lite egobilder efter min testsminkning innan bröllopet, stort enormt tack till Malin på Make-Up Store i Norrköping som fick mig att känna mig som en prinsessa!

Kommentarer

Designen är gjord gratis av: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!