Weekend away.

Nuuu hinner jag blogga lite! Kan berätta att det har varit mycket att göra dom senaste dagarna. Jag och Robin bestämde att vi skulle till stockholm på fredagen och detta kom vi på på torsdagen så det var snabba puckar som gällde. Vi va lediga fre-sön båda två så det var bara att passa på kände vi. Ringde runt och kollade om folk hade tid denna helg för att ses och om vi kunde bo hos någon och allt löste sig! Slutade med en grym helg och jag fick träffa alla jag ville träffa och ha det underbart med min fina kille. Vi åkte dit på fredagen och kom fram runt tre tiden så då drog vi in till stan, åt lite och promenerade sedan in till gamla stan för att gå till science-fiction bokhandeln som är en av mina favoriter. Vi spenderade säkert en timme därinne. Hittade även bästa presenten till robins pappa och hans fru som är sciencefiction nördar... Vi köpte ett Klingon-monopol! Sedan gick vi bara runt och hade det mysigt, fikade och va lite turistiga haha! Efter det bar det av till Telefonplan där vi mötte Dionne, Challe och Ullis (mina gamla klasskompisar). Så kul att ses igen! På kvällen blev det grillning och några drinkar. Dagen efter hade vi alla tänkt sova ut men nej! Vaknade kl. 7, pigg och glad så det var bara att gå upp. Blev scones till frukost oh sedan iväg till... Skansen! Spenderade hela dagen där med djuren och en massa annat mys. Sedan har jag även fått bekräftat att jag INTE kan gå på styltor... Efter skansen var det raka vägen hem till Dionne igen där vi blandade drinkar, åt och så kom även Johanna över. Runt åtta tiden drog vi in till stan för att gå till ett av dom häftigaste ställena jag har varit på. Stället heter Sjätte Tunnan och är en riktig medeltidspub där dom serverar mjöd i horn och spelar medeltidsmusik. Så ballt! Där va vi hela kvällen innan folk blev sugna på nattkäk. Söndagen som var våran sista dag i Stockholm bjöd på fotboll i en park i Huddinge med alla vänner och sedan drog jag och Robin in till centralen för att ta tåget hem.

En riktigt lyckad helg måste jag säga men som man säger: borta bra men hemma bäst! <3


Kommentarer

Designen är gjord gratis av: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!