What did really happen?

It's saturday! Men det vet ni ju redan...

Idag har jag hängt med killen och bara myst. Nu sitter hans lillebror här hos oss också. Robin gjorde sina gooooda hamburgare som han gör helt själv from scratch så vi är mätta och belåtna och det enda som fattas nu är att vi ska spela Wii!

Sitter och kollar på Fahrenheit 9/11 just nu och det är så sjukt intressant! Jag älskar dokumentärer och filmer om mysterier och händelser som avslöjar hur det egentligen var. Min favoritfilm är "All the presidents men" som är jättegammal men otroligt bra. Den handlar om två journalister som lyckas snooka så mycket i det amerikanska systemet att de får fram att Nixon var inblandad i Watergate-händelser som sedan leder till att Nixon tillslut avgår. Helt otroligt hur duktiga dessa två journalister var. Se den om ni är intresserade av sådant! sedan kan ni även kolla på Nixon/frost som är en annan film om en intervju som gjordes med Nixon.

Nu är det ju så att den här dokumentären (Fahrenheit 9/11) är emot president George W. Bush men om jag ska vara helt ärlig så har jag inte fått en bra bild av honom innan heller. Han verkar vara en sån som hellre håller sig undan tlls allt går över, som en struts som sticker ner huvudet i sanden för ser den inget så finns det inte. Känns nästan som att han är den som suckade högt när allt med 11:e september hände bara för att han inte orkade eller ville hantera allt som skulle komma efter.

3000 människor dog... det är helt otroligt. Bush försökte agera genom att skicka trupper till Afghanistan men enligt sokumentären så fanns det fler snutar på Manhattan än i Afghanistan...

Värt att tänka på.


Kommentarer

Designen är gjord gratis av: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!